donderdag 28 februari 2013

Krantenartikel


We moeten als toets of eigenlijk als spreekbeurt een krantenartikel voorbrengen. Daarvoor moeten we op de sites: www.hln.be, www.gva.be, www.nieuwsblad.be, www.demorgen.be en www.standaard.be kijken. Daar mogen we dan zelf een artikel kiezen. Je hebt een eigen datum wanneer je het krantenartikel mag komen voorbrengen. Dat is vaak op donderdag nadat Frits Flits zijn verhaal heeft gedaan. Jouw artikel mag niet meer dan één week oud zijn. Heel de klas heeft zijn artikel al voorgebracht. Maar de juf vond dat wel tof dus zij heeft beslist dat iedereen nog een tweede artikel mag voorbrengen. Mijn eerste artikel ging over een onthaalmoeder die twee jaar geleden twee babytjes zware verwondingen heeft aangedaan. En die kreeg er toen een proces voor. Mijn tweede artikel gaat over een dakloze man die aan het bedelen is. Er komt plots een vrouw voorbij die een hele mooie diamanten ring heeft die ze altijd aandoet. Maar ze heeft nu een huisprobleem dus had ze haar ring in haar portemonnai gestopt. Toen zag ze de dakloze man zitten en ze vergat dat haar ring in haar portemonnai zat. Ze kapte heel haar portemonnai uit in het papieren bekertje van de dakloze. Meer ga ik nog niet verklappen! Als je graag wil weten hoe mijn artikel afloopt dan moet je surfen naar: www.hln.be. Ga daarna naar de balk ‘zoeken’ en typ daar ‘ring’ in. Klik dan op het vakje met als titel ‘Eerlijkheid duurt het langst’. Daar kan je het artikel voluit lezen. Ik wens jou al vast veel succes!! 
- Geschreven door Maartje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten