maandag 11 februari 2013

50 dingen #3

Het leukste dat ik ooit gedaan heb is achter een waterval zwemmen in Oman met mijn papa. Het was superleuk en een prachtige dag. Na het zwemmen en het etentje hebben we aan de waterkant nog mooie foto’s gemaakt voor mijn eerste communie. Nadien zijn we naar het hotel getrokken voor wat lekker eten en een strandwandeling. Tijdens de strandwandeling hebben we op het strand een mooi zandkasteel gebouwd. De Arabische mensen hadden blijkbaar nog nooit een zandkasteel gezien want iedereen kwam kijken naar ons bouwwerk.
- geschreven door Lander

Een van de leukste dingen die ik al heb gedaan is :een modderbad nemen. Dat was op chirokamp. Bijna niemand van de meisjes wou dat. Drie meisjes wel. Er was een groot weiland,en daar achter waren zandbergen. In het weiland hadden we een grote put gegraven met schuppen. Er zaten stenen in,dat was wat moeilijk.Toen de put klaar was, hadden we er water in gedaan en ... springen!!! We deden er spelletjes in : we legden een dik touw. En probeerden aan de andere kant te geraken terwijl de tegenoverliggende kant dat ook probeerde. En we moesten elkaar tegenhouden. Dan gingen we ons met water afsproeien en dan was het gedaan. En dat was wijn verslagje ook.  
- geschreven door Joren

We waren  bezig met 50 dingen die je moet gedaan hebben voor je 11 ¾  jaar bent.
Je had heel veel mogelijkheden . Mijn favoriete is hutten bouwen. Omdat je hebt toch wel een aantal stokken nodig en het is lastig .
En ik vond het coolste raften want  je moet altijd over wild water varen met een soort kano.
IJskoud water en je zit heel erg krap en je springt soms heel hoog met je boot.
Maar mijn top tien is :
1 raften
2 hutten bouwen
3 een vlinder vangen
4 de zon zien opgaan
5 vliegeren
6 sneeuwballen gooien
7 sleeën
8 vissen met een net
9 in de modder rollen
10 in een boom klimmen

- geschreven door Kyano


50 dingen om te doen voor je twaalf bent. We hebben in de klas een blad gekregen ik heb al veel dingen kunnen aan duiden . Het leukste wat ik tot nu toe heb gedaan is een nachtelijke natuurwandeling! We waren bij Gaby op bezoek in de Ardennen. We vertroken rond  5 uur en kwamen aan om iets na tien. We gingen over een rare heuvel . Mijn peter doet geocache . Bompa zei dat nonkel Erik mijn peter een cache in de Ardennen heeft verstopt. We hebben 1 opdracht gedaan. Toen hebben we gepiknikt en heb ik heel veel  foto s getrokken . Wat ik tof vond was dat er achter het kapelletje een bank stond om uit te rusten.  Toen begon het te schemeren, dus zijn we naar huis vertrokken. Gaby zei dat er soms wilde zwijnen zitten en vooral in de winter . Toen kreeg ik even een riling. Ik had een kleine knuffel die ik rond mijn arm kon doen en aan die knuffel hing een klein zakje met twee pillampjes in die konden we gebruiken in het donkerste stuk van het bos.  Toen we terug bij het huisje aan kwamen zijn we direct naar huis gegaan.  Ik was heel moe . 
- geschreven door Anouk


Geen opmerkingen:

Een reactie posten