zaterdag 2 februari 2013

50 dingen #1

We moeten 50 dingen doen voor we 12 jaar zijn. Sommige dingen moet ik nog doen . Het leukste wat ik gedaan heb is Wilde dieren opsporen. Mijn mama,broer en ik hebben het gedaan. Het was aan de Asberg. We hebben een egel,een ree en een eekhoorn gezien. Het was heel leuk. Ik heb ook een top 10 en die staat hier:

10 Iets eten wat je zelf geplant hebt
9 Een appel van de boom eten
8 Een dammetje aanleggen
7 Over een omgevallen boom wandelen 
6 Sneeuwballen gooien
5 Een hutje bouwen in het bos
4 Sleeën
3 Vliegeren
2 Een vogel uit je handen voeren
1 Wilde dieren opsporen :-) 
En dit ziet er leuk uit:een Slakkenrace houden en Vissen met een schepnet.

Geschreven door Jonas .


Het allerleukste dat ik in mijn leven gedaan heb is in de modder rollen. Ik was op chirokamp en op een dag mocht je kiezen wat je ging doen. Je mocht kleine pizza’s bakken ofwel een modderbad maken. Ik koos voor een modderbad maken, veel van mijn vriendjes kozen dat ook. We moesten een diepe put graven daar waren we lang aan bezig. Toen moesten we het vullen met water en dat was niet makkelijk. Want we moesten het met kommetjes doen en toen dat we bijna aan de put waren. Toen dat we het bijna in de put gingen gieten was het kommetje bijna leeg. En als de put vol met modder was moesten we onze zwembroeken aandoen en gingen we erin. Twee meisjes gingen ook in het modderbad. We moesten ons weer in twee groepen verdelen. Een groep moest aan de ene kant staan en de tweede groep aan de andere kant. Toen floten ze en moest je proberen zo snel mogelijk met je groep aan de andere kant geraken. Maar je mocht mensen van de andere ploeg meetrekken naar de kant waar wij heen moesten. We waren zo vuil dat ze ons afspoten met de tuinslang.
 - Geschreven door Jorden

Vandaag kreeg iedereen een blad en daar stonden 50 dingen op die je moest doen voor je 11 en een kwart was . De meeste kinderen hebben al veel gedaan .Het leukste dat ik al heb gedaan van de dingen op het blad was: een nachtelijke natuurwandeling maken en vissen met een net. Want mijn papa, mijn broer, onze hond en ik maken vaak een nachtelijke natuurwandeling. Om ongeveer  zo’n 20.00 of 20.30. Ik doe het graag omdat ik van de natuur hou en ik vind het best spannend om in het donker te wandelen ! Het vissen met een net was ook reuze leuk . Want wij waren met het gezin op vakantie in de Ardennen. En bij dat huisje was er ook een vijvertje met visjes in. In het tuinhuisje lag een net dus hebben we er wat gevist met dat net. We hebben ook gevist terwijl we in een bootje zaten. Dat was ook reuzeleuk. En uiteindelijk het ik zeven vissen gevangen, mijn broer negen vissen en mijn papa twee vissen. Nu zijn er nog een paar dingen die ik nog moet doen. Twee dingen daarvan zou ik heel graag doen. Dat is; een slakkenrace houden en een vlinder groot brengen. Maar er is een ding dat ik helemaal niet wil doen; dat is naar een eiland gaan. Dat wil ik niet graag doen omdat ik dan met een vliegtuig moet gaan en daar heb ik eigenlijk een beetje bang voor !
- Geschreven door Kaya

Donderdag 10 januari kregen we een blad met 50 coole dingen en die moest je gedaan hebben op je twaalfste. Dat vind ik echt leuk want ik moest nog maar één ding doen en dat is een slakkenrace houden. Daar kan ik helaas  niet meer op wachten. En het tofste wat ik had gedaan was vissen met een net. Ik vond het wel heel tof want we hadden één krab, 7 kleine vissen en een grote vis. Hetwas een karper, die woog 4kg. Een geochahing vinden was heel tof.
Ik snapte er eerst niks van, maar toen legde hij het uit. Toen mocht ik de schat zoeken en dat was tof.
- geschreven door Michiel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten