donderdag 2 februari 2017

Weetjes over Europa

We hebben het al een tijdje over de landen van Europa . Europa telt 38 landen en we hebben heel
veel verschillende klimaten in Europa .... Hier zijn een paar weetjes over Europa :
-wist je dat Istanboel de grootste stad van Europa is
-wist je dat Duitsland de meeste inwoners in de Europese Unie heeft
-wist je dat de eerste trein op het vasteland in België was
-wist je dat de Europese Unie geen reclame mag maken voor tabak ( sigaretten )
-wist je dat de Donau (rivier) met een lengte van 2.829 kilometer de langste rivier van de Europese Unie is
-wist je dat Etna de grootste ACTIEVE vulkaan van Europa is
-wist je dat er dagelijks ongeveer 1.800 mensen sterven aan het gevolg van roken
-wist je dat er in Zweden de meeste McDonalds zijn
-wist je dat de Londense roltrappen in het metrostation elke week 2 keer rond de  omtrek  van de wereld
-wist je dat er nergens ter wereld meer chocolade verkocht word dan op de luchthaven van Brussel
En nog een paar over het mooiste land van Europa : België , zet je schrap want hier komen ze :
-wist je dat de drie bekendste stripfiguren Kuifje , de smurfen en  Lucky Luck zijn
- wist je dat snorkels zijn uitgevonden zijn in België
- wist je dat België het land is met de kleinste kloof tussen het loon van mannen en vrouwen
- ..................................
Dat waren ze dan , ik weet wel wat ik nu ga doen : ik ga chocolade kopen in de luchthaven van Brussel kopen, daar heb ik genoeg keuzen !!! ;-) En ik ga de metro nemen in Londen !!!


- Geschreven door Floor 5A

Geen opmerkingen:

Een reactie posten