dinsdag 14 februari 2017

Lotte is Frits Flits

Deze week mocht ik foto's nemen van wat ik allemaal doe na school. Ik vond het wel eens leuk om over mijn hamster te vertellen in mijn verslag. Ik heb een hamster en die heet Hammie. Ik heb haar gekregen voor mijn verjaardag vorig jaar. Het is een meisje. Als je een hamster wil dan heb je een kooitje, eten en een drinkflesje. Je moet het om de dag nieuw water en vers geven. Je kan ook een stukje appel,peer,banaan,... geven.
Om haar tam te houden moet je er zo veel mogelijk mee spelen. Zo wordt zij gewoon aan de geur van je handen. Ze kan ook wild worden als je niet meer met haar speelt. Ik had eens een doolhof van lego gemaakt. Daar liep ze dan in. Maar de muren waren te laag, dus kroop ze er maar gewoon over en kroop maar verder op tafel.
Ze krijgt ook soms kruimels van brood. Dat leggen we op een schaaltje. En dat eet ze heel graag. Als ze over je hand kruipt met het spelen dan kriebelt het. Het kan tot aan je schouders lope nen ook onderste boven. Je kan haar nagels moeilijk knippen dus blijven die lang. De kooi maak ik om de twee weken proper door er nieuwe krollen in te leggen en de uitwerpselen te verwijderen. Ze is ook al eens ontsnapt uit haar kooi en dan moesten we haar zoeken. Ze zat toen onder de trap. Ze had daar een nest gemaakt van mama haar naaipapier. Doordat ze stukjes met haar tanden afscheurde en dan op een hoop legde. Toen hadden we haar in de garage gezet. Toen was ze weer ontsnapt en raad eens waar ze zat. In de grasmachine van papa. We hebben haar wel terug gevonden. We hebben al een heel avontuur beleefd met mijn hamster.

- Geschreven door Lotte 5A

Geen opmerkingen:

Een reactie posten