donderdag 1 september 2016

DE eerste schooldag

Ik vond het spannend, de eerste keer Frans op school. Al goed vond de juf een leuke manier om het in te oefenen. Ik kwam binnen, de juf legde alles uit en we speelden een heel tof spel. Het was een “zoek de leugen” spel. Wij waren profs in alles te verzinnen. Daarna deden we nog een filmpjesquiz met de ipads.
Het was ook leuk om al mijn vrienden terug te zien. We hadden veel tegen elkaar te vertellen, hierdoor was de speeltijd zo om.
Ik hoop dat jullie het leuk vonden, ik wel,  een super goeie eerste indruk juf Annick. Over het algemeen kei toffe juf, hele leuke dag. Ik denk dat het een kei tof schooljaar gaat worden.

- Geschreven door Sietse 5A


Voila,de eerste dag is achter de rug .
Om de dag te starten begonnen we met een leugen pelletje : je mocht 3 dingen zeggen maar 1 ding moest gelogen zijn. Ik hoorde de gekste dingen: ik heb mijn zus van de trap geduwd tot ik ben 18 keer naar Bobbejaanland geweest. Na de middag deden we een zoekspel met de ipads. We deden heel rare opdrachten zoals een selfie maken met het klasfiguurtje van meester Thomas ....... Iedereen was uitgeput aan het einde van de dag. Maar we zijn er zeker van : dit wordt een mega cool en super leuk schooljaar !!!

- Geschreven door Floor 5A
Onze eerste dag in het vijfde was alvast een succes!
We kregen al dadelijk onze eerste Unité van Frans en we knutselden een getekende selfie en een hand. Iedereen had al zin in het nieuwe schooljaar, juf Kathleen had er ook heel veel zin in! We kregen ook een nieuw kindje in onze klas, Lenka. Zij voelde zich al direct thuis. We lachten af en toe een beetje maar dat vond juf Kathleen niet zo erg. Op het einde van de dag deden we nog een leuk spelletje op het bord.
En morgen wordt minstens even leuk denken (en hopen) we! Met juf Kathleen zullen we zeker niet buizen, ze is een hele lieve en leuke juf! (als we maar ons best doen :-) Een paar van onze klas mochten onze speelsteeg openen,
en dat was alvast ook geslaagd, ik heb al heel veel zin in het nieuwe schooljaar!!!
- Geschreven door Jente 5B

Eindelijk school ! Hoe lang kan je wachten ? 2 maanden moest ik wachten om mijn vrienden terug te zien😁. In begin was het spannend . op onze banken zaten al boeken klaar van taal, Frans , wiskunde , agenda , kladschrift.Maar dat was tuurlijk niet alles. En op onze banken was ook een papieren ijsje met onze naam erop. De ijsjes waren voor een spelletje. De bedoeling van het spel was dat wij 3 dingen moesten zegen maar 1 leugen en de klasgenoten moesten raden wat nep is . Daarna was een beetje Frans heel leuk. Dan was het middag lekker boterhammen eten 😉 . Na het eten deden wij een spelletje in een groep en met i-pads . we moesten vreschillende dingen doen bv : een piramide en 5 vormen, een schilderij nadoen  ....  Dat was ook heel leuk. En daarna  hebben wij naar filmpjes gekeken. En dan als jij kan raden ja hoor naar huis ik kan niet wachten tot 2 september .
- Geschreven door Marta 5A

Ik was super blij dat het weer school was, we hebben Frans gehad en kei toffe spelletjes gedaan. Het ging als volgt: iedereen moest om de beurt 3 zinnen zeggen en 1 zin moest een leugen zijn en dan maar raden...
Het was lekker weer dus dat is dan al helemaal toppie. Dan na de middag hebben we onze eigen selfie gemaakt op papier .
En als afsluiter hebben we punten gegeven op de dag. Maar we hadden nog 10 min over dus speelden we jongens tegen meisjes 4 op een rij. In het begin wonnen de jongens maar toen kwam super heldin Zoë en maakte er 1-1 van dus het wordt spannend. En ik weet zeker dat heel de klas het heel leuk vond .
Het wordt een top jaar.

- Geschreven door Floor 5B

Vandaag was het onze eerste schooldag in het vijfde leerjaar.
We hadden al onmiddellijk ons eerste lesje Frans.
We leerden tot 10 tellen in het Frans en dat is heel leuk. Daarna hebben we onze agenda ingevuld. In de namiddag kregen we en tekening van een gsm en daar moest je jezelf in tekenen, maar je mocht je hele lichaam niet zien en dat noemt een selfie!
Als je gedaan had, kreeg je een half blad en daar moest je je hand opleggen en met je potlood jouw hand omlijnen en daarna versieren.

Onze eerste dag vloog voorbij. Hopelijk is het morgen even leuk….
- Geschreven door Zoë

Geen opmerkingen:

Een reactie posten