dinsdag 22 oktober 2013

Wie schrijft, die blijft !

Deze verslagjes zaten al van voor de heideklassen in de pijplijn. Het is een beetje druk geweest de laatste weken met de heideklassen enzo, maar hier zijn ze dan ! Veel leesplezier ! - Juf Annick

De heideklassen
De heideklassen komen er weer bijna aan, nog een week en dan is het zover. Ik heb al een paar dingen gepakt nog niet veel hoor. Dit gaan we daar allemaal doen, we gaan naar de mijn. Daar gaan we onder de grond, dat kei leuk denk ik. We gaan ook naar een tempel, we gaan ook fietsen de hele dag. En we gaan ook  twee keer in de week zwemmen. Maar ook bosspelletjes, het blotenvoeten pad. Het swingpaleis dat is donderdagavond, en dat word kei kei leuk. Want dan mogen we ons mooi maken en we mogen met een vriendje slowdansen. En we gaan ook wandelen. En ook lekker eten want er gaan mensen voor ons koken. En  HYDROMELLEKE gaat ook mee, maar wie dat HYDROMELLEKE is dat weten we nog niet. We hebben al vanalles geleerd over Maasmechelen. Over de Islam, en ook over de mijn. En nog een beetje vanalles. Maar we gaan daar nog vanalles doen HET WORD VAST HEEL LEUK.En zeker met de klassen, en ook bij onze kamer want de grappigste meisjes zitten bijeen.StoerKnipogen 
- geschreven door Amber 5A


De heideklassen komt er bijna aan nog maar een weekje wachten.Het is wel spannend om de mijn te zien en de moskee en nog veel meer.Natuurlijk is het ook wel leuk om met Frans de heiden te bezoeken .Juf Annick en Juf Lieve gaan ook mee .We gaan naar het koningin Fabiola home slapen een hele schoolweek lang.Er is ook een schwingfeest dat is op het einde van de week.Dan moeten we alweer naar huis en dat is wel jammer.Maar niet droevig want dan hebben we weekend.
 - geschreven door Emma 5A

De kinderen van 5 en 6 gaan van 14 tot 18 oktober op heideklassen in Maasmechelen.En iedereen wil dat het nu al heideklassen is. En we gaan 2 keer zwemmen en we gaan kaartjes sturen.De juffen gaan een ook een verhaal over Hydromelleke vertellen en we gaan ook een quiz jongens tegen meisjes.En we gaan in een mijn.En we gaan ook fietsen.En Frans en Ria gaan mee.En iedereen wouw dat het nu al heideklassen is.En we gaan ook in een moskee we moeten ook in een heidebundel werken.We gaan met  de bus er naar toe. Een hele schoolweek niet leren .Joepie!!!!!!!!!!!!!! 
- geschreven door Yannick 5A

Roldag
Dinsdag 1 oktober mocht iedereen van de school iets rollends meebrengen bv.: rolschaatsen,step,waveboard,skateboard,...Het was supertof!!!En...we mochten rollend turnen!Ik had rolschaatsen aan.Maar bijna iedereen had ze,er waren ook wel een paar steppen maar die waren populairder in de andere klassen. De muur van de speelplaats stond helemaal vol!Ja het was supertof!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-geschreven door Miet 5A
 
Dinsdag 1 oktober 2013 mochten we met alles dat wieltjes had behalve een fiets en een go-cart komen.
Omdat we voorbij roldag waren bij sam de verkeers slang.
We mochten wel een step,rolschaatsen,waveboard,skateboard.
De kleuters mochten een stapfiets,rolschaatsen,step,go-cart,driewieler,tractor.
dat was super tof.
iedereen vond het leuk.
- geschreven door Jarno en Yannick 5A

Pretbon 'Kies je jobke'
Dinsdag 8 oktober worden de jobkes altijd verwisseld. En ook daar is een pretbon van . Dan mag je als eerste kiezen wat je wil zijn . Postbode, uitdeler en ophaler , broodbak of inspecteur. Inspecteur was voor ons nieuw, dat is dat je de poort moet dichtdoen om 8.45 uur en om 13.10 uur. Maar dat heeft Jana gekozen met haar pretbon. Ik koos voor postbode, dat is dat je soms 'post' naar andere klassen mag doen. Dat vind ik wel SUPER LEUK , vorige week koos Roos dat met haar pretbon. En ik koos toen inspecteur maar dat liep niet zo goed... ( ik koos dat ook met mijn pretbon) . Hopelijk schrijft iedereen nog veel verslagjes want de pretbonnen zijn WEER  op ....
Geschreven door Birte 5A

Pretbon "Koek in de klas" 
Dinsdag 8 oktober had ik honger in de klas . want ik had tijdens de speeltijd mijn koek niet op gegeten ... Dus ik pakte mijn pretbon (' koek in de klas') . Dat is dat je je koek mag opeten in de klas! Dus tijdens de wiskunde at ik gezellig mijn koek !! Lekker was dat wel jaja , want dat maak je niet elke dag mee en ik had ook nog wel een beetje geluk want het was tijdens de wiskundeles! Maar wiskunde vind ik toch wel een beetje leuk.. Eerlijk gezegd . Maar er was wel een nadeel aan , meteen daarna was het middag dus ik had wel genoeg gegeten voorlopig !! Dat iedereen dat maar eens mag doen . 
- Geschreven door Birte 5

Geluk 
Het 5de en het 6de leerjaar heeft toch echt veel geluk. Vorige week woensdag geen school , maandag hadden we geen school en volgende week gaan we op heideklassen . We gaan daar echt leuke dingen doen . Maar ik vind dat we eigenlijk er nog niet zo veel over kunnen vertellen , heideklassen is nog niet begonnen . En we hebben er nog niets van gedaan . We hebben al wel in onze heideklasbundel over de moslims en de mijn en werknemers en allemaal  geleerd!! We weten ook al dat Hydromelke meegaat en dat ze een meisje is , maar wat ze beleefd enzo dat gaan we volgende week te weten komen ! Of met wie we op de kamers slapen weten we ook al : kamer 1 jongens: alle jongens slapen op 1 kamer , meisjes kamer 1: Lisse, Lana , Roos, Jana, Manu , loren en ik (Birte) , kamer 2 meisjes: Jolien , Emma, Amber, Miet , Janien . En ik denk wel dat iedereen blij is met zijn kamer ! Hopelijk wordt het leuk !! 
- Geschreven door Birte 5A

Mijnramp in Chili:
Er is in Chili een mijnramp gebeurd in 2010! Het was heel EXTREEM!!!!!!Verrast Er zaten 33 mijnwerkers vast in de mijn omdat er een mijngang is ingestort. De mijnwerkers zijn nog snel naar een andere gang kunnen kunnen lopen. Er lag voedsel voor 2 dagen maar ze hebben een week van dat voedsel geleefd. Toen hebben de mensen boven 3 plannen bedacht. Plan A, plan B, plan C. Plan A was plan: schildpad, plan B: haas en plan C: olifant. Na 3 maanden zijn ze gered want de mensen boven de grond hebben een diepe pijp kunnen boren wel 700m diep. (ze zaten op 700m diep) Door die pijp lieten ze een heel klein liftje op en neer gaan zo konden ze één voor één gered worden. Eind goed al goed!!!!!!!!!!! Stoer
- geschreven door Jana 5A
 
Saved by the bell
Ting tingeling 't is de bel die zingt... Zo gaat het liedje van Saved by the bell. Jullie weten allemaal dat er sommige kinderen op de wereld niet naar school kunnen. Awel, daar gaat deze actie over. WE GAAN PROTESTEREN!!! Iedereen van onze school moest een belletje meenemen. Wat voor bel dat maakt niet uit: een fietsbel, een 'belletje', er waren zelfs kinderen met een fluitje! Er was iemand met een speciale bel. En raad eens wie, onze juf! Weet je wat voor bel ze bij had? Een koe-bel uit Oostenrijk!!! Het maakte heel veel lawaai, wat dacht je anders wel met zoveel bellen. We hadden veel geoefend op het dansje en het liedje. Als we (Tijdens het grote moment) het dansje hadden gedaan mochten we zo hard als we konden bellen (lawaai maken). Eén keer per jaar komen de bazen van de landen van het zuidelijk halfrond van de aarde bij elkaar om een oplossing te zoeken. Dus hopen maar!! Maar dan is er nog één vraag: waarom kunnen die kinderen niet naar school? Hier komt het antwoord!
- ze moeten langs smalle bergpadjes.         - ze wonen te ver.          - ze hebben te weinig geld.
Maar hopelijk vinden ze wel een oplossing
- geschreven door Loren en Jarne 5A
 
Harry Hesje
Dinsdag stonden Harry Hesje en Snulleke weer aan de poort. Ze hadden weer veel leuke prijzen bij. Maar Sam de verkeersslang was niet zo blij want deze keer hadden minder kinderen hun fluohesje aan dan vorige keer. Dus blijf allemaal jullie fluohesje aandoen. Dan maak je kans op een leuke prijs. Als je er nog geen hebt gewonnen moet je zeker blijven proberen. En als je er al wel een hebt ook natuurlijk. Van onze klas had maar één iemand een prijs. Dat was Manu. Ze had een eendje gewonnenHebberig. Iedereen hoopt dat Harry Hesje en Snulleke nog veel aan de poort gaan staan. En dat ze leuke prijzen bijhebben. En sommige kinderen hopen ook op een koekje!! Maar blijf dus allemaal je fluohesje aandoen want stel je voor je hebt het eens één dag niet aan en dan staan ze aan de poort. Dat kan toch niet zeker Knipogen
  1. geschreven door Jarne
  2. blijf je fluohesje aandoen
  3. maak kans op een leuke prijs



Geen opmerkingen:

Een reactie posten