donderdag 24 oktober 2013

De heideklassen

Wauw dat was een drukke week! Eindelijk  zijn we weer thuis bij onze papa en mama. We hebben super veel gedaan! We zijn twee keer gaan zwemmen, we hebben een fietstocht gemaakt , we zijn in de heide gaan wandelen , naar de zandgroeve geweest. Dat was een soort ravijn die heel steil naar beneden ging en de afdaling moest je natuurlijk wel met een koord doen. Daarna moesten we terug naar omhoog klimmen. Dat was precies nog een stuk steiler, maar we zijn er allemaal geraakt. De laatste avond was het swingpaleis. Daar kregen we cola, fanta en water en zelfs chips. En toen we op weg  naar huis waren zijn we ook in Zutendaal gestopt voor het blotevoetenpad. Daar was heel hoog ijskoud water . Maar het was een leuke week !!!
- geschreven door Emily 5B

Na lang aftellen was het eindelijk zo ver ! Maandagmorgen, 14 oktober, iedereen een beetje gespannen en uitgelaten. We gingen een week op heideklassen. De eerste dag maandag:  we namen afscheid en we vertrokken , we waren dan aan onze eerste post. De moskee en de Turkse winkel. We kregen allemaal meer uitleg. Interessant hoor!! Dan reden we naar de mijn. Wij zijn eerst 30 meter onder de grond geweest dan 60 meter. Dat was zeer interessant maar ik leef toch liever op school! Toen we aankwamen installeerden we ons en we aten lekker. Daarna deden we een reflectorentocht in 4 groepen . 1 groep is 1 keer verkeerd gelopen (die van juf Kathleen). En daarna slapen. De tweede dag: dinsdag , een lekker ontbijt. En ,dan deden we een wandeling met Frans en Mia, dat is een gepensioneerd koppel en zoals juf Annick zegt : 2 wandelende encyclopediĆ«en. Onderweg zoekten we geocashing . Als we terug 'thuis' waren was het zwemtijd! En er was een glijbaan, bubbelbad, .. Daarna mochten we douche, we aten na het douche : bloemkool, vlees en aardappelen . Ons avondprogamma was een quiz . De quiz was uit verschillende onderdelen: doe- opdrachtjes, vragen, ... En de groepjes werden heel orgineel samengesteld. We moeten een sloef uitdoen en de juffen legden deze op de stoelen . Zo vond iedereen snel zijn groep. Daarna nog snel een hapje en drankje en we konden gaan slapen . Dag 3: fietsen we naar : ' De Wissen ' , daar hebben we over de Maas geleerd, een wandeling met Frans en Mia gemaakt en met wilgentakjes gevlochten. Na het terug fietsen aten we frieten met stoofvlees. Daarna kwam de Peter van juf Annick (haar man) en de vriend van de Peter van juf Annick. Die deden mee met het avondprogamma:  een bosspel met dierengeluiden. Dat was leuk!! Daarna kon die vriend van de Peter SUPER GOED gitaar spelen en hebben we dus ook gezongen. Dag 4 : donderdag gingen we naar de zandgroeve maar ... de juffen en meester wisten de weg niet ! Daarom deden we een fotozoektocht ! Als we daar waren dan gingen we met een touw afdalen van de stijle berg of de zandgroeve! We moesten ook naar boven klimmen .. Maar dat zonder touw! Als we terug waren gingen we zwemmen . En daarna douche + klaarmaken voor het swingpaleis . Dat was MEGA leuk !!! En de meisjes waren gewonnen . Dag 5: alles terug inpakken en daarna met gocarts rijden en een avonturenpark doen . Daarna reden we naar het blotevoetenpad . Dat was ook MEGA leuk en we moesten door een diepe plas en veel deden hun broek uit enzo gingen we er door ( omdat het zo diep was) . Tot slot , HEIDEKLASSEN IS MEGA LEUK !!!!!!!
- Geschreven door Birte 5A

Maandagmorgen vertrokken we met de bus richting Maasmechelen. We zijn onderweg nog gestopt aan de moskee, de Turkse bakker en de mijnen. De mijnen waren wel een beetje eng. Als we waren aangekomen hebben we onze bedden moeten opmaken. Daarna zijn we gaan eten, rijst met kip. En dan hebben we een reflectorentocht gedaan.
Dinsdag na het lekker ontbijt moesten we onze wandelschoenen aantrekken en met Frans en Mia de heide een beetje beter leren kennen. Daarna zijn we in het zwembad gedoken. Woensdag zijn we gaan fietsen naar de Wissen, daar hebben we geleerd over de Maas. We hebben er een wandeling gemaakt en 6 zwanen gezien. Na de wandeling mochten we een vis vlechten van wis. (die van mij noemt Marcel Forel )Lachen. Daarna zijn we terug naar huis gefietst maar we waren een "beetje" verkeerd gereden. Juf Lieve heeft het terug goed gemaakt met een dubbele portie friet met stoofvlees.  's Avonds speelden we in het bos nog een dierengeluidspel. Donderdag was het DE dag. Eerst zijn we naar de zandgroeve geweest en dan was er het swingpaleis.  Iedereen maakte zich extra mooi voor het swingpaleis. EN... DE MEISJES ZIJN GEWONNEN !!!
Vrijdag moesten we eerst inpakken Huilen dan mochten we nog met go-carts rijden, hebben we een avonturenpark gedaan en het blotevoetenpad gedaan .
Na het blotevoetenpad vertrokken we, na een kei toffe week, weer richting Zoerle .Tong uitsteken