dinsdag 8 oktober 2013

Ting tingeling

Dit hebben we op vrijdag 4 oktober gedaan: In de eerste plaats was het werelddierendag en er was een nieuwe actie : SAVED BY THE BELL. Daarom heeft heel de school een bel of iets met belletjes aan. Maar niet iedereen had een bel of iets met belletjes aan. Als we in de klas waren moesten we onze bel of belletjes... op tafel leggen. En daarna hebben we nog iets gedaan, dan hebben we over de actie geleerd. En ook filmpjes over bekeken. En toen was het speeltijd. Daarna hebben we nog ons Paul Klee portret gemaakt, en ook een bloem voor onze lievelings uf. Daarna was het middag. In de namiddag hebben we terug ons bloem verder afgemaakt en ook ons Paul Klee portret. Hoe hebben we dat gemaakt ? Eerst moesten we een elfje maken, dan moesten we het in een groot geruit blad schrijven, en toen was juf Evelyne er, dan moesten we het inkleuren. Daarna moesten we er over gaan met een heel dun stiftje. En tegelijk mochten we een liedje opzeten. Daarna was het speeltijd. Na de speeltijd moesten we met juf Evelyne nog eventjes naar binnen, om ons bel of iets met belletjes gaan te halen. En natuurlijk onze tekeningen ook. Dan gingen we naar buiten. Toen deden we de dans van ting tingeling, een keileuk dansje. En dan mochten we bellen. En dan gingen die van het 6de in het Frans tellen. En toen moesten we met heel de school met onze belletjes bellen. En daarna was het school uit !!!!!!!!!!!!Knipogen
- geschreven door Amber uit 5AKnipogen

Voor de eerste keer is de bel belangrijk. Ze redt ons van moeilijke oefeningen. Maar als de bel dan gaat is het speeltijd en dat vinden we altijd leuk, een moment om eventjes te ontspannen. Maar we hebben ook al heel de week een dansje en een liedje in geoefend. Dat vonden sommige kinderen leuk, maar sommige kinderen dan weer niet. Ook vrijdag 4/10 hebben we goed moeten oefenen want dan was het voor echt. We deden mee aan een actie 'Saved by the bell ' , een actie om de bel te laten rinkelen. De actie was voor kinderen te helpen en te steunen daarvoor dat liedje en dat dansje.Z e lieten ons inzien dat wij het zo goed hebben dat wij naar school kunnen gaan en dat sommige kinderen van andere landen of zelfs van dit land dat niet kunnen en daarvoor deze actie.
- geschreven door
 Manu 5A