donderdag 22 november 2012

Voorlezen (3)

Maandag hebben we voorgelezen voor de kleinste kleutertjes. Het was superleuk en ze luisterden allemaal heel goed. Donderdag gaan we opnieuw voorlezen. Ik had het boek "Kas krijgt een zusje" . Ik wil het graag meer doen. We moeten dan een half uur niet leren, alleen maar voorlezen. We hebben ons geamuseerd en we kregen allemaal een pluim. Ik had een roze gekregen van Julieke. Woensdag is het pyjamalezen. De juf gaat dan de klas donker maken en een leuk boek voorlezen. Ik hoop dat er veel kinderen komen en dat alle juffen en meesters in hun pyjama komen en dat de school helemaal verlicht is dan. Woensdag was het pyjamalezen. Juf Treesje had voorgelezen. Ze had "De Griezels" voorgelezen en de klas van juf Lieve was verlicht met lichtjes. Er waren 16 kinderen en alle meesters en juffen hadden hun pyjama aan. Je kon wafels gaan halen. Ze zijn heel lekker, zeker de chocolade en de gewone zijn ook heel lekker en iedereen had een knuffel bij of een kussen op het pyjamalezen .
- geschreven door Angelina

Maandag (19/11/2012) moesten we voorlezen voor de kleuters. Je mocht kiezen voor de oudste kleuters of voor de jongste kleuters van Juf Nick , Juf Marina en van Meester Thomas.I k had gekozen voor de jongste kleuters samen met Lisa A. We hadden het mooie boek “Naar de dierentuin met Fien en Milo”.
We waren met 5 groepen bij de jongste kleutertjes onder andere : ik natuurlijk (Juna) met Lisa.A, Maartje ,Angelina ,Kyano en Jorden en Anouk en Jolien. Ik moest in de poppenhoek gaan zitten. Daar stonden 4 stoelen :1 voor mij,1 voor Lisa A, 1voor 2 kleuters en nog 1 stoel voor kleuters. Ah,ja een kleuter moest op een schomelpaardje gaan zitten en 1 op mijn schoot en nog een kleuter op Lisa A haar schoot en dan nog 2 op de grond . Ah ja, Lander was zijn boek vergeten dus kwam hij luisteren bij ons en hij pakte ook nog een kleuter. De tweede keer zaten we op de groene mat er was toen wel 1 vervelend meisje. Ze zat heel de tijd te zeggen : "Oh,kijk een olifant ! Kijk een pinguïn !" ... wel een beetje vervelend. Maar het was wel super leuk!! J
- geschreven door Juna

Deze week is het voorleesweek. Dit is één van de leukste weken van het schooljaar! Want dan komt er elke avond een juf van een klas in een andere klas voorlezen. Maar spijtig komen ze niet voorlezen in het vijfde en het zesde leerjaar, ze gaan alleen maar voorlezen in het eerste , het tweede, het derde en het vierde leerjaar. Maar wij mogen dan wel bij de kleutertjes gaan voorlezen! Wij hebben het maandag gaan doen. Het was super super super leuk! Want de kleutertjes luisterde heel aandachtig en keken zo met schattige oogjes naar jou. Ik had het boekje “Kaatje in de winter” voorgelezen. Mijn boekje was niet zo lang dus ik heb aan twee groepjes mijn boekje mogen voorlezen. Toen ik het boekje aan het voorlezen was, stelde ik ondertussen een paar vraagjes bijvoorbeeld: "Waar zien jullie een vogeltje vliegen?" En dan kwamen al die schattige kleutertjes op jou afgestormd om het eerst het vogeltje aan te wijzen. Maar dat is niet het enige leuke aan deze leuke week. Want wij hebben ook pyjamalezen. Dat is pas super tof! Want wij mochten gisteren (woensdag 21 november) van 18:30 uur tot 19:00 uur in onze pyjama naar school komen! Dan word er een boek voorgelezen en dan krijgen wij allemaal een lekker drankje (dat is meestal chocomelk). Maar ik ben er zeker van dat deze week nog leuker zal worden!   
- geschreven door Maartje    

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten