dinsdag 20 november 2012

Mijn wereld binnen 30 jaar

Naar aanleiding van het verhaal van "De Groene ijsbeer" mochten onze kinderen fantaseren en filosoferen over de volgende prangende vragen :" Hoe ziet mijn wereld er over 30 jaar uit, indien iedereen goed zorg heeft gedragen van de natuur en de omgeving ? Hoe zou ik wonen ? Op welke manier zou ik mijn huis verwarmen ? Hoe zou ik op een verantwoorde manier aan eten geraken ? Hoe verplaats ik mij ? ..." Ze maakten daarbij prachtige tekeningen, waarvan er hier 2. Nog steeds sta ik soms echt te kijken van de geweldige verbeelding die onze kinderen hebben ... zalig ! Geniet mee ...

Eerst de tekening van Vincent en hij beschrijft zijn kunstwerkje :


Bij mij thuis heb ik een waterval met beverburcht. Ik heb veel dieren, zoals een bever, een poes, een varken, een kip, een koe. Ik heb ook coole voertuigen : een zeppelin (die op graan werkt), een luchtballon, een deltavlieger, een zeilskateboard (gaat met de wind mee), rupsbandschoenen (loopt snel, zonder grip te verliezen; handig in de Zoerla), een kano en een loper. Er staan ook tropische fruitbomen en een weerschieter, een megastopcontact en zonnepanelen. Ik heb ook biogas (werkt op mest van al mijn beesten). Het grappige is dat ik een vleesplant heb, een beverplant, een varkensplant, een poezenplant, een koeienplant en een kippenplant.

Hier de tekening van Robbe en zijn verslagje :


Hoe gaat de wereld er binnen 30 jaar uitzien ? Ik denk dat er robotten komen die voor je koken en vechten. De huizen kunnen rijden op het water en vliegen. Er wordt geen ruzie meer gemaakt en we houden de wereld heel proper en gezond. Er zijn geen wereldoorlogen meer en in plaats van dat we met de auto rijden en CO2 uitstoten, kunnen we beter vliegen op biogas. We krijgen allemaal een moestuintje waar je dingetjes in kunt planten.
Dit was mijn bechrijving van mijn tekening. Iedereen maakte er één. Ze hadden allemaal veel fantasie en waren creatief. Vincent mocht naar voren komen, want de juf vond dat hij mooi had getekend. Hij had veel over dieren getekend en hij had zelfs een privéglijbaan. Veel kinderen hadden een regenboog getekend en ook veel dieren, maar ik vond de tekening van de Vincent het creatiefst !

1 opmerking: