vrijdag 25 november 2016

Pyjamalezen

Het was gisteren van half zeven tet zeven pyjamalezen. Het was de max, we hebben geluisterd naar vannalle rare verhalen die echt zijn gebeurd bv. : Frank Pollet en zijn beste vriend Geert gingen op de glijbaan en ze vonden het saai worden, altijd zo op uw poep van de glijbaan gaan dus Frank Pollet had een idee: wat als ze nu eens achteruit op hun poep van de glijbaan zouden gaan ? Ze deden het en ze vonden het leuk. Dat werd op den duur ook saai dus hij ging met de fiets van de glijbaan. Dat was echt te gek maar het ging nog extremer! Hij ging naar de schuur en vond direct wat hij zocht. Geert vroeg aan Frank wat hij ging halen. Frank kwam buiten met een emmer water en Geert vroeg wat hij ging doen. Frank deed het water over de glijbaan en Geert zei: Je bent gek man!!! "Frank, moet ik dat ook doen?", vroeg Geert??? Ja deu als ik het doe doe jij het ook, afgesproken??? Oké zei Geert aarzelend. Geert nam zijn fiets en fietste van de glijbaan. Hij ging zo snel !!! Woehoew riep hij. Nu jij, Geert! I i i ik durf niet meer Frank, echt niet!!! Komaan je hebt het beloofd Geert!!! Oké ik ga al. Frank hielp hem met de fiets mee naar boven, Geert telden af: 3 2 1 GO!!!
Geert was er bijna en viel. Het wiel ging naar rechts in de plaats van rechtdoor. Frank liep naar de fiets en hij zei dat alles in orde was. Maar Geert bewoog niet. Frank riep: Geert ben je nog o o je ben t toch niet, neen dat kan niet." Geert zeg. Hij zei niets maar zijn lippen bewogen wel. Toen zei hij iets: zeg niets tegen onze ouders. Oké ik zal niets zeggen als je rechtkomt of iets zegt. Oké, ik voel me verlamd. Ik kan niets bewegen, zei Geert. Maar na een paar minuten was het weer weg. Laat me nooit meer zo schrikken, begrepen?!? Ja, ja, ik voel me al een stuk beter.

Ze hebben het pas jaren later durven zeggen.(dat is dus lang geheim gebleven, gelukkig dat er niets aan de hand was met Geert anders...Ze waren nog maar 5 en 6 jaar hé) dit was dus één van de verhalen die de juf heeft verteld tijdens het pyjamalezen.
- Geschreven door Imke 5A

Geen opmerkingen:

Een reactie posten