dinsdag 15 november 2016

Marta is onze Frits Flits

Dit is Suprise, een veulentje van manège Torenhof waar ik rijd. Zij is op Pasen 's morgens geboren. Haar mama heet Oreo, nee niet de koek maar hetpaard. Als Geert, de baas van de manège, binnen in de stal kwam, was hij geschrokken. Een veulentje op Pasen in de stal was een verrassing. Daarom heet zij Suprise, van verrassing in het Engels. Nu moet ze soms weg van mama zoals op de foto. Oreo moet natuurlijk ook rijden.
In de zomer waren Suprise en Oreo soms in de wij aan het grazen, apart van de andere paarden. Ze was en is heel nieuwsgierig van andere paarden. Ze is het enigste veulentje in de manège. Er zijn maar twee paarden geboren op deze manège : Suprise en Mistic. Mistic is al groot. Spijtig is Suprise nog te jong om op te rijden. Ik hoop dat ik later op haar veel kan rijden.
Dat was mijn verslagje over Suprise ik hoop dat julie het leuk vonden.

-Geschreven door Marta 5A

Geen opmerkingen:

Een reactie posten