dinsdag 17 oktober 2017

Archeon

Donderdag zijn we naar Archeon in Nederland geweest. We moesten toen om 7u vertrekken, dus het was heel vroeg opstaan. Maar dat hield ons niet tegen !
We zijn terug in de tijd gegaan… naar de Prehistorie, de Oudheid, de Middeleeuwen. Ik ben naar de prehistorie geweest. Dat duurde de hele voormiddag. Ik heb op een dierenhuid in een prehistorische hut gezeten. En in die hut kregen we allemaal dierenhuiden en moesten we raden van welk dier het was (dit was niet zo gemakkelijk !). Dan werd het tijd voor de eerste boeren. We konden broodjes bakken en armbanden van riet maken. Toen gingen we kijken naar de hunnebedden, dit zijn graven voor belangrijke mensen. We mochten erin kruipen, maar het was er wel donker dus vond je je weg er niet.
Daarna teleporteerden we onszelf naar de kopertijd, toen hebben ze koper uitgevonden. Daar waren ze heel zuinig mee want het was heel kostbaar. Ze besteedden het in zwaarden, halskettingen of  om je schoen mee vast te maken. Dan was het tijd voor de bokes. We kregen er ook een fruitsapje bij. We mochten vrij rondlopen nu. Eerst naar de kano’s, we mochten hiermee varen op een vijvertje. En nadien een massage… op zijn Romeins met zand en olijfolie. Dat deed men in het badhuis. Dat is een plaats waar de Romeinen 1x per week bijeenkwamen om zich te wassen en te laten verwennen. En als laatste zijn we naar een gladiotorengevecht gaan zien. Het was spannend maar tegelijk ook heel leuk.
Eén samenvatting : dit was de leukste schoolreis ooit !!!!!!!

- Geschreven door Marie

Archeon, super leuk!!
Ik denk dat ik dat de leukste uitstap van heel het schooljaar was. Nu konden we is weten hoe het vroeger was. Ik zat in de Grieken en Romeinen. Dat was super leuk!!! en het badhuis was ook super cool (die schilderijen vond ik ook leuk!!!(zeker met het verhaal erbij))
En in de namiddag hebben we* een armbandje en een kaars gemaakt
Lara, Fien, Warre en ik.
SUPER UITSTAP

- Geschreven door Arwen

In Archeon was het super tof!!!!
Je kon je gaan inleven in de …
PREHISTORIE, ROMEINSE TIJD EN MIDDELEEUWEN!
Ik zelf heb gekozen voor de middeleeuwen, ik zat in de groep met Aagje, Nona, Lenka, juf Annick en voor de rest kinderen van het 6de leerjaar. Ik leerde dat er een stad was waar vroeger het meeste gehandeld werd in heel Europa! We hebben ook een touw gemaakt, armbandjes en kaarsjes van bijenwas. We gingen boogschieten en dan zijn we gaan eten. Na het eten kregen we een boekje waarmee we het park konden verkennen (van de speurtocht in de prehistorie, speurtocht Romeinse tijd, speurtocht middeleeuwen). Om 15.00 u gingen we kijken naar een echt gladiatorengevecht. Toen het gevecht gedaan was, kregen we nog een lekker ijsje met daarop een dikke spruit en mijn blogbericht is uit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

- Geschreven door Amina

We waren donderdag naar Archeon geweest. Het was daar heel leuk. We werden ondergedompeld in de prehistorie of de middeleeuwen of de Romeinen. In de namiddag mochten we vrij rondlopen. Dat was heel leuk. We konden met en bootje varen en op en vlot oversteken en nog veel meer. Dat was heel leuk. De busrit was ook heel tof maar we moesten wel 6 uur rijden dat was wat minder leuk. We hebben ook een gladiatorengevecht gezien. Dat was heel cool. Het was en topdag
- Geschreven door Romy

De uitstap naar Archeon was super cool. Jammer dat het zo vroeg opstaan was, maar dat hield mij en de rest van de klas echt niet tegen. Gelukkig was het weer goed. Iedereen maakte plezier. De dingen die ik deed waren boogschieten, varen, brood bakken, kaarsen maken en een fibula maken. Het ding dat ik het coolste vond was het gladiatorengevecht. Dat was super vet! De tijden die je kon beleven waren: de prehistorie, de tijd van de Oude Grieken en de Romeinen en niet te vergeten de Middeleeuwen. De meeste tijd bracht ik door bij Sietse, Lars en Yani. Ik hoop dat we met de hele klas nog zo'n leuke uitstappen maken. Archeon ligt in Nederland. Dat zijn onze noorderburen. De uitstap naar Archeon was te gek!!!!!
- Geschreven door Mauro

Geen opmerkingen:

Een reactie posten