dinsdag 10 januari 2017

De kerstvakantie

In de vakantie zijn enkele blogreporters in hun pen gekropen :

Eindelijk is het Kerstmis, nu is het feest en openen we pakjes. Vandaag (25 december) is het Kerst, wij hadden gisteren al feest bij ons moeke, maandag vieren wij bij ons thuis feest. Ik heb een teddybeer met een truitje van Ronaldo gekregen, .... Binnen een paar dagen is het nieuwjaar, dan vieren we ook al feest.Met vuurwerk vieren we Nieuwjaar. Wij vieren feest met de buren, met Yani. Dan komen ze eten en drinken. Voor Nieuwjaar gaat iedereen voor oudjaar zingen. Zo word het een leuke vakantie ;-).
- Geschreven door Lars 5A

Gelukkig Nieuwjaar! Sinds deze nacht twaalf uur, is het 2017. Iedereen heeft feest gevierd,
gegeten, gedronken, vuurwerk afgeschoten, .... Het was bij mij thuis een heel leuk feest. Ik heb
samen met Yani zitten gamen (Minecraft en Rocket League).
Na het vuurwerk gingen we even naar Mauro (mijn buur ) en daar was Sietse. Wij hebben zitten voetballen. Om één uur 's nachts #lol, je zag de bal bijna niet. En ik wens iedereen een gelukkig nieuwjaar met veel vrede, vreugde en een goede gezondheid.

- Geschreven door Lars 5A

Jupie!!! Het is kerstvakantie!
En dat was de laatste schooldag van 2016! Maar, de laatste schoolweek van 2016 was ook nog de warmsteweek. Wat is dat de warmste week? Wel, dat is een organisatie van Ketnet en Studio Brussel. Wij gaan koekjes bakken, en op school verkopen. De geld welke we gespaard hebben gaat naar de actie :"SOS SYRIAN CHILDEREN". Wij mochten op school zelf de actie kiezen.
Maar nu ga ik over iets anders zeggen. Over 23 december! Toen hadden wij een kerstfeestje dat was heel leuk. En als eerste deden wij de pakjes open, omdat de kinderen van de leerlingenraad naar Boom in de Schorre moesten gaan met dat geld welke we gespaard hebben. En nu terug naar de kerstfeestje.... Wij hebben de pakjes op een speciale manier moeten opendoen... Op de tafel in de zithoek waren 18 paar memorykaartjes. Als iemand een paar heeft gevonden moest hij gewoon een pakje pakken. Dan moest iemand zegen:"Die is van mij. En is voor...." En dan moest die persoon die pakje opendoen. Ik had Sean ik heb voor hem een sneeuwbal welke licht heeft en snoep gekocht. En Vincent heeft voor mij een pakje kleurrijke mini-stiftjes gekocht. Het kerstfeestje was tof. Wij moesten ook gaan zwemmen en wij hadden vrij zwemmen!! Wij kregen ook onze rapporten. Na de middag hebben wij een film gekeken : "Kruistocht in spijkerbroek". 2016 was een super leuk jaar. En ik hoop dat 2017 nog beter wordt.
Ik wens iedereen een leuke kerstvakantie!!!
Gelukkig Kerstmis en een gelukkig Nieuwjaar 2017!!!!!

- Geschreven door Marta 5A

Geen opmerkingen:

Een reactie posten