dinsdag 21 mei 2013

Ullysses Moore ... verslagjes

Wij hebben vorige week een eigenaardige brief gekregen van en zekere Ullysses Moore. Hij zij dat hij een geheimzinnig koffertje had gevonden en dat  we dinsdag naar de bib moesten gaan. We hebben veel raadsels moeten oplossen, maar sommigen waren heel moeilijk maar het was heel leuk. Bij elk raadsel dat we gedaan hadden kregen we van de juf een kaartje. We moesten een raadsel oplossen en daarbij hadden we een computer nodig. We hadden het gevonden op de computer en er was een opdracht die we moesten volbrengen. Op het einde moesten we samen komen. Klara zei dat je met een speciale lamp vanachter op het kaartje moest schijnen en dan kwam er een woord tevoorschijn. Met die woorden moeten we een gedicht vormen en daarna naar Klara mailen. Maar we hebben het gedicht nog niet in de klas gemaakt maar we gaan het zeker doen.
Mijn mening over het spel is top. We zijn nu een dag verder en we zijn het gedicht aan maken.
- geschreven door Kristof&Michiel


We zijn op 14.05.13 naar de bib geweest en we hebben een spel gespeeld . En je moest in de bib boeken en op de computer ook heel veel opzoeken. En dan kreeg je een kaartje .
Iedereen moest per twee werken . Maar het was super mega leuk . En wij zijn met de fiets geweest en als je met een lichtgevend stiftje op het kaartje scheen, dan kwamen er woorden tevoorschijn ! We moeten een gedicht maken met de woorden en dat moeten we het naar Ulysses Moore sturen. Ik wil het geheim van Villa Argo wel heel graag lezen ! Ik ben heel nieuwsgierig wat het gedicht is; ik zou het nu al willen lezen. Ik hoop dat we nog eens zoiets gaan doen. We hebben op 16.05.13  het gedicht gemaakt en het is super leuk. Het moest spannend en leuk zijn . Het mocht rijmen. Kaya heeft een heel lang gedicht en ik heb maar een kort. Ik wil nog veel schrijven maar we moesten het al in het net schrijven voor de bib.
- geschreven door Angelina


We gingen naar de bib want we hadden een speciale opdracht gekregen. Ulysses Moore had een mysterieuze koffer op de zolder. Ulysses moore had al een opdracht opgelost wij. Moesten de rest oplossen. We kregen voor de opdracht kaartjes. Daar moest je met een speciale pen op schijnen . Dan komt er een woord tevoorschijn. We moeten er een mysterieus gedicht mee maken. Dan moeten we het doorsturen naar Ulysses Moore en wachten op antwoord of het goed gelukt is .
- geschreven door Anouk

1 opmerking:

  1. ja juf ,
    ik ben ook nog een verslagje aan het typen
    maar het is nog niet klaar

    BeantwoordenVerwijderen