zondag 25 mei 2014

Examen dictee

Beste makkers van het vijfde,

Binnenkort beginnen de grote toetsen, oftewel ... de examens ! Ik weet het,
dat is niet altijd even tof. Voor mij ook niet, want ik moet ze allemaal verbeteren hé :-). Maar kom op, nog even alles op alles zetten en dan hebben we een super lange vakantie voor de boeg!

Ik was vorige week zo aan het denken over hoe ik jullie zou kunnen helpen om al die woordpakketten in te oefenen. En ik heb het gevonden ! Ik heb nl. alle woordpakketten ingesproken en op de klaspagina gezet. Cool hé ? 
Hoe werkt dat nu ?
Als je op een woordpakket klikt, dan dicteer ik alle woordjes één voor één. Jij moet dan wel na elk woordje op "pauze" klikken en het woord opschrijven. Zo doe je dat tot je alle woordjes hebt gehad. Daarna neem je je schrift en kijk je je dictee zelf na. De woorden die je fout had, schrijf je nog eens 3 keer. 

Voilà, op deze manier heb je niemand nodig om je woorden te dicteren, maar kan je het helemaal alleen !! (allez, ja, ik ben er eigenlijk ook nog een beetje :-) )

Vooruit, waar wacht je nog op ? Oefenen maar !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten